Veel gestelde vragen
Algemeen
Waar vind ik de openingstijden?
Voor de reguliere openingstijden klikt u hier. Tijdens vakanties gelden er vaak aangepaste openingstijden. U kunt deze tijden terugvinden onder het laatste nieuws.
Waar vind ik de tarieven?
Voor de tarieven klikt u hier.
Is het dragen van zwemvleugels verplicht voor kinderen zonder A-diploma?
Ja, kinderen zonder zwemdiploma moeten verplicht zwemvleugels dragen. Tevens moet er een ouder/verzorger bij het kind in de buurt blijven op armlengte afstand.
Waar kan ik mijn auto parkeren?
Er is een groot parkeerterrein aanwezig speciaal voor zwembadbezoekers. U kunt gratis gebruik maken van dit parkeerterrein.
Zijn er kluisjes aanwezig?
Ja, er zijn voldoende kluisjes aanwezig. U kunt gebruik maken van de kluisjes door 1 euro in te werpen. Na afloop ontvangt u deze euro weer terug
Zomerabonnementen
Heb ik een pasfoto nodig voor mijn zomerabonnement?
Nee, wij maken digitaal een foto van u.
Tot wanneer kan ik gebruik maken van het zomerabonnement?
Het abonnement is in 2019 geldig van 28 april tot 1 september.
Wat mag ik doen met het zomerabonnement?
U mag met het persoonlijke zomerabonement banenzwemmen en recreatief zwemmen, zowel binnen als buiten.
Mag ik het zomerabonnement uilenen aan iemand anders?
Nee, het abonnement is persoonsgebonden.
Voor hoeveel personen is het gezinsabonnement?
U kunt met max. 4 personen gebruik maken van het gezinsabonnement.
Tot wanneer loopt de voorverkoop?
De voorverkoop loopt in 2019 van 15 april t/m 15 mei.
Wat zijn de openingstijden van het buitenbad?
De openingstijden van het buitenbad kunt u terugvinden onder het kopje nieuws of op onze facebookpagina.
Over zwemlessen
Op welk moment en vanaf welke leeftijd kan ik mijn kind het beste aanmelden voor de zwemles?
Starten met de zwemlessen kan vanaf 4 jaar. De kinderen zijn dan motorisch en cognitief voldoende ontwikkeld. Ze starten met de watervrijlessen op een speelse en uitdagende manier.
Op welke dagen en tijden worden er zwemlessen aangeboden?
Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag op de volgende tijdstippen: (woensdag 15:00), 15.45, 16.30, 17.15 uur.
Zaterdag: 8.45, 9.30, 10.15 en 11.00 uur.
Op dinsdag en woensdag middag om 15.45 uur worden er geen zwemlessen aangeboden voor B en C.
Hoeveel keer per week mag mijn kind zwemmen met de 4 wekenkaart?
Met de 4 wekenkaart mag 1 keer per week gezwommen worden. Wilt u dat uw kind 2 keer per week zwemt, schaft u hiervoor een tweede 4 wekenkaart aan.
Hoe gaat de betaling van de 4 wekenkaart?
De 4 wekenkaart wordt via een automatische incasso geincasseerd. Bij aanmelding vult u bij de receptie de benodigde gegevens in, zoals IBAN.
Hoe kan ik de zwemles opzeggen?
Alle informatie hiervoor vind u in artikel 9 van onze algemene voorwaarden.
Hoe kan ik mijn lesdag of zwemlestijd wisselen?
Bij ziekmelding gelden de volgende regels:
– Vanaf het moment van uw melding wordt uw kind als ziek geregistreerd, achteraf ziekmelden met terugwerkende kracht is niet mogelijk.
– De gemiste les kan ingehaald worden, zie hieronder.
Hoe kan ik mijn zoon/dochter afmelden voor de zwemles?
U kunt telefonisch contact opnemen met de receptie via 0165-585959
Kan ik de zwemles inhalen?
In het geval dat uw kind i.v.m. ziekte eenmalig niet naar de les kan komen, kan uw kind een inhaalles volgen. U kunt dit melden bij de coördinator zwemzaken. Telefonisch op 0165-585959 of per mail d.vanrietschoten@sportfondsen.nl en uw kind opgeven voor een inhaalles.
Kinderen kunnen inhalen in de week erna, op een dag en tijd waarop er beschikbaarheid in de les is, na overleg met de coördinator zwemzaken. Voor de inhaalles is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar en een plaats kan derhalve niet gegarandeerd worden.
Kan ik mijn lesdag of zwemlestijd wisselen?
Het is mogelijk om uw lesdag/tijd te wisselen voor een langere periode. U kunt dit aangegeven bij de receptie, dan wordt er samen met u gekeken naar de mogelijkheden.
Ik heb een vraag aan de zweminstructeur. Wanneer kan ik deze vraag stellen?
U kunt een terugbelverzoek indienen na de zwemles bij de receptie. De zweminstructeur van uw zoon/dochter zal dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u opnemen. U kunt uw vraag ook kwijt aan de coördinator zwemzaken.
Ik wil de vorderingen van mijn kind volgen, kan dat?
U kunt de vorderingen van uw kind volgen door in te loggen op het leerlingvolgsysteem. Hier worden na elke zwemles zo spoedig mogelijk de scores toegevoegd.
Mijn kind vindt het leuk om nog iets in het zwembad te doen na het Zwem-ABC, wat zijn de mogelijkheden?
Wilt uw kind na het behalen van het Zwem-ABC blijven zwemmen? Wij bieden op maandagavond van 18.00 – 18.45 survivallessen aan en op dinsdagavond van 18.00-18.45 snorkelen en zwemvaardigheidslessen.
Heeft u een andere vraag m.b.t. tot de zwemlessen dan kunt u ons informatieboekje raadplegen.
Over kinderfeestjes
Hoeveel kinderen moeten er minimaal deelnemen aan een kinderfeestje om te kunnen boeken?
Het minimale aantal is 6 kinderen per feestje.
Wanneer kan ik een discofeestje boeken?
Elke tweede en laatste vrijdag van de maand.
Voor welke leeftijd is een zeemeerminnen/haaienfeestje geschikt?
Om een zeemeermin/haaienfeestje te kunnen boeken moet elk kind minimaal in het bezit zijn van een A+B diploma. Er zit verder geen leeftijd aan verbonden maar wij merken dat het kinderen makkelijker af gaat wanneer ze fysiek wat sterker zijn (8 jaar en ouder).
Wilt u meer informatie m.b.t. de kinderfeestjes dan kunt u hier klikken.
Aquasport, baby/peuterzwemmen en zwangerschapszwemmen.
Ik wil graag een keertje komen kijken, kan dit?
Weet u niet of de desbetreffende les bij u past? Kom dan gezellig een keer meedoen! Het is namelijk mogelijk om een losse les af te nemen. U hoeft zich van tevoren niet aan te melden.
Ik heb een 12-badenkaart. Hoelang is deze geldig?
Een 12-badenkaart is een half jaar geldig.
Ik ben langdurig afwezig door bijvoorbeeld ziekte of een blessure. Ik kan mijn 12-badenkaart hierdoor niet opmaken binnen het halve jaar. Hoe zit dat?
Wanneer u langere tijd afwezig bent door ziekte of een blessure adviseren wij u tijdig telefonisch contact op te nemen met onze receptie via 0165-585959.
Heeft u suggesties, opmerkingen, complimenten of klachten? Deze horen wij graag van u. U kunt deze kwijt bij onze receptie via info@destok.nl